INFORMACJE O SPRZEDAJĄCYM:
1. Sprzedawca: Wspólnicy RUMPIX S.C. PAWEŁ CIMACHOWICZ, ALICJA CIMACHOWICZ NIP: 2530336312 wykonujący działalność gospodarczą pod firmami:
• RUMPIX SC PAWEŁ CIMACHOWICZ wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 2530176788, REGON: 321447994, oraz
• RUMPIX S.C. ALICJA CIMACHOWICZ wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 8392888124, REGON: 321422356.
2. Kontakt: miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Pławieńska 9D, 78-550 Czaplinek, adres poczty elektronicznej (e-mail): rumpix@wp.pl, numer telefonu: +48 729 766 606.
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż swych produktów za pośrednictwem platformy Facebook oraz Messenger. Sprzedawca wykorzystuje w celu obsługi zamówień oraz płatności platformę www.selmo.io oraz www.rumpix.pl.
2. Produkty oferowane przez Sprzedawcę są wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na profilu Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena produktu uwidoczniona w opisie produktu podana jest w złotych polskich (PLN) i jest ceną brutto. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena produktu uwidoczniona w opisie produktu jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych produktów po złożeniu przez klienta zamówienia.
6. Zamówienia można składać pod postami publikowanymi przez Sprzedawcę, poprzez przesłanie do sprzedawcy wiadomości prywatnej za pośrednictwem serwisu Facebook – Messenger. Zamówienie stanowi ofertę zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży produktu.
7. W celu złożenia zamówienia, Klient ma obowiązek podać kod produktu pod postem Sprzedawcy w celu dodania go do koszyka bądź napisać prywatną wiadomość z kodem produktu do Sprzedawcy za pośrednictwem Facebook - Messenger i złożyć ofertę kupna produktu. Zamówienia można składać również za pośrednictwem platformy www.selmo.io.
8. Warunkiem złożenia zamówienia przez klienta jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania zamówienia.
9. Zamówienie może zostać anulowane przez Sprzedawcę w przypadku jego nieopłacenia w ciągu 20 minut od złożenia, chyba że Klient zdecydował się na płatność przelewem bądź płatność w jednej z placówek Sprzedawcy.
10. Sprzedawca po otrzymaniu i weryfikacji zamówienia, potwierdza jego przyjęcie do realizacji poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości do Klienta. Wraz z potwierdzeniem zamówienia, Sprzedawca udostępnia Klientowi niniejszy regulamin w formacie pdf.
11. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy opisanej w pkt. 10, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
12. W razie wyboru przez Klienta tzw. „otwartej paczki”, paczka nie zostaje wysłana bezpośrednio po złożeniu Zamówienia, ale jest zachowywana przez Sprzedawcę w celu dołączenia do niej kolejnych zakupionych przez Klienta Produktów.
13. Jeśli w terminie 2 tygodni od otwarcia paczki z produktem bądź złożenia ostatniego Zamówienia, Klient nie zdecydował o przedłużeniu otwarcia paczki, zostaje ona zamknięta i wysłana na adres Klienta wskazany przy składaniu Zamówienia.
14. Sklep realizuje zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy sklepu tj. od 6.00 do 14.00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 14.00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
15. Umowa sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT), który będzie dołączany do przesyłki z Produktem.
16. Do korzystania ze sklepu, przeglądania w nim produktów oraz złożenia w nim zamówienia, konieczne jest, aby Klient posiadał zarejestrowane konto w serwisie Facebook.
17. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego produktu.
PŁATNOŚĆ I DOSTAWA
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy sprzedawcy,
1.2. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (Autopay.pl).
2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 90 8581 1027 2007 4000 0431 0001 (Bank SGB) RUMPIX S.C. PAWEŁ CIMACHOWICZ, ALICJA CIMACHOWICZ, ul. Pławieńska 9D, 78-550 Czaplinek. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr…, Imię i nazwisko”.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu umowy sprzedaży w terminie 1 dnia roboczego od dnia jej zawarcia, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej.
4. W płatnościach opisanych w pkt 1.1 oraz 1.2. niniejszego paragrafu, produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
5. W przypadku wyboru płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz zagranicznych banków.
6. Koszty dostawy produktu, które pokrywa klient, są ustalane w trakcie procesu składania zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego produktu.
7. Na termin dostawy produktu składa się czas kompletowania produktu oraz czas dostawy produktu przez przewoźnika:
7.1. czas kompletowania produktów wynosi do 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu umowy sprzedaży na rachunku sprzedawcy lub pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności.
7.2. dostawa produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. do 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
8. Zakupione w sklepie produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej.
9. Zakupione w Sklepie produkty Klient może odebrać również osobiście po wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym.
INFORMACJE O REKLAMACJI:
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta z tytułu braku zgodności produktu z umową, są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec klienta będącego przedsiębiorcą z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, za brak zgodności produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
4. Zawiadomienia o braku zgodności produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: skleprumpix@wp.pl lub pisemnie na adres: ul. Pławieńska 9D, 78-550 Czaplinek albo poprzez komunikator Messenger.
5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności produktu z umową, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
8. W przypadku reklamacji Klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
9. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W związku z uzasadnioną reklamacją klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sprzedawca odpowiednio:
10.1 pokrywa koszty wymiany lub naprawy oraz ponownego dostarczenia produktu,
10.2 obniża cenę produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca konsumentowi lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny,
10.3 w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez konsumenta przedsiębiorcę na prawach konsumenta – zwraca im cenę produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do sprzedawcy na koszt sprzedawcy.
11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT):
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, klient będący jednocześnie konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wiadomości z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić produkt sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży należy dokonać zwrotu produktu na adres: ul. Pławieńska 9D, 78-550 Czaplinek.
4. Konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta powinni obchodzić się z produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, sprzedawca dokona zwrotu wartości produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
6. Jeżeli konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sklep, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta odstępujący od umowy sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania produktu do sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym objął produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta w wypadku umowy sprzedaży:
10.1 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10.4 w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
10.5 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
11. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży przysługuje zarówno sprzedawcy, jak i klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
− data pisma oraz dane sprzedawcy,
− Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy …….
− data zawarcia umowy lub odbioru produktu
− imię i nazwisko konsumenta, adres konsumenta, podpis konsumenta (w przypadku listu tradycyjnego).
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że umowa sprzedaży, którą zawiera ze sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu,
2.3. prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy umowa sprzedaży, którą zawarł ze sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
POLUBOWNE ROZSTRZYGANIE SPORÓW
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne